duminică, 17 ianuarie 2010

Jurnal de sarcina



20 feb 2008
13 sapt - ultima menstruatie fiind pe 18 noi. 07
greturile nu mai sunt asa puternice - sunt dar nu am mai ajuns sa iau wc-ul in brate, in schimb burtica ma doare (asa de parca as fi la ciclu) de la inceputul sarcinii si pentru asta mi s-a dat utrogestan si nospa.
In rest toate bune astept sa iasa analizele ca sa mergem la dr., am fost la eco sambata si l-am vazut pe bebe care se juca cu manutele


21 feb 2008
E o durere ca la ciclu, jos cam in dreptul ovarelor (eu chiar cred ca sunt ovarele mele pline de chistulete ) si ma mai doare si spatele tot in partea de jos dar dr ginecolog si dr de familie mi-au zis ca e normal, ca sunt modificari si ca organismul face loc pentru ca bebe sa poata sa creasca. Incerc sa nu ma sperii si sa imi vad de treburi ca numai asa mai uit sa ma intreb daca e totul bine?
Apropo - mi-am luat analizele - si incredibil dar adevarat am primit si rezultat la urina desi eu nu le dadusem nici un strop de urina
Ma tot intreb ce incredere mai putem avea in analize...., dar sunt gravida si nu am voie sa ma enervez



27 feb
A plecat Flash
mda...mi-a fost foarte greu pentru ca il iubeam foarte mult , este un membru al familiei dar e un catel mare (samoyede) care lasa si foarte mult par...mi-am pus cateva intrebari de bun simt: ce faci cand bebe adoarme si flash latra? e normal ca bebe sa mearga de-a busilea pe unde a mers flash? si daca pana acum nu am scapat de par oare voi scapa cand va veni bebe? In fine noi l-am dat in ideea ca il luam inapoi cand ne facem casa pe pamant si atunci va sta in curte.
Legat de analiza la secretie, cred ca e foarte importanta ca poti afla daca ai vre-un virusel (candida, herpes) care il poate afecta pe bb - am inteles ca in cazul in care ai vreun virus din asta se recomanda nasterea prin cezariana.
Am slabit 2 kg si sunt cam ingrijorata (cred ca din cauza greturilor dar...) si am crescut 10 cm in burtica nu e cam mult? deja am trecut la pantaloni de graviduta (nu ca mi-ar parea rau ca se vede... din contra abia astept sa creasca si mai mult sa vada toata lumea ce bucurie mare avem noi )
iar cu pisica... e mai periculoasa decat catelul, mai ales cat femeia e gravida... pisica e principala cauza pt. toxoplasmoza
28 mart 2008
 Eu aveam sanii mari iar acum...... prietena mea cea mai buna mi-a zis ca arat ca o laptareasa
eiiii era o poanta intre prietene.. imi e ca o sora si mai nou s-au hotarat si ei sa faca un bb asa ca sta si analizeaza toate modificarile mele, iar la fiecare modificare de care ma plang (ca ma ingras, ca nu mai suport sanii asa mari...etc) face cate o glumita sa ma scoata din starea nasoala - e un fel de haz de necaz.
Vitamine? eu iau elevit, utrogestan si nospa la nevoie inca de la prima vizita la medic.
Cum il simtiti pe bb? eu il simt ca un pestisor care se misca din cand in cand dar abia astept sa imi dea un sut sa se poata simti si la mana (ca vrea si tati sa il simta).

2 apr 2008
cum se simt contractiile? eu sunt atenta tot timpu la burtica si uneori e mai tare ... asta inseamna contractii? poate icercati sa descrieti ce simtiti
 Nu stiu ce ascunde bb intre picioruse ca la eco statea genunchi peste genunchi (deci am mari sperante ca va fi o domnisoara) sau cu spatele (cam nepoliticoasa).
Analizele?
Eu am facut un set destul de complex - Torch, urina, calciu, Triplu Test... dar abia maine am rezultatele.


15 apr
Am terminat de renovat apartamentul Camera lui bb am varuit-o si am pus parchet iar acum ma tot uit sa vad ce patut si ce alte accesorii sa mai alegem. Sunt tentata sa ii pictez ceva pe pereti (floricele, desene animate..) Ieri mi-am luat si rezultatele la analize si nu prea imi place cum arata dar nu imi dau cu parerea pana nu le interpreteaza dr. joi
Eu as dormi noaptea dar merg de 5 ori la wc si in orice pozitie as sta am impresia ca o sa fac pe mine
In rest bb e ffffffffffffffff activ si numai tati reuseste sa il potoleasca punand mana pe burtica si vorbind cu el(sunt un pic geloasa ca eu daca il mangai se agita si loveste mai rau)


16 apr
 Am avut arsuri nasoale la inceputul sarcinii (primele 3 luni) si solutia era sa pap non stop - noroc ca eram si in perioada de greturi ca alfel cred ca ma faceam de 2 tone
Imi e din ce in ce mai scarba de sistemul sanitar din Romania
Va povesteam ca am facut analizele la un cabinet - sange - si am primit rezultate la sange si URINA, m-am dus la alt cabinet am facut toate analizele si sange si urina - au venit toate in afara de lysteria pt care imi dau banii inapoi ca Institutul Cantacuzino (unde fac ei analiza asta) nu a lucrat TREI SAPTAMANI din cauza sumitului.............. Incredibil nu?
Nu pot spune decat ca e frustrant. Eu lucrez la firma mea si platesc lunar zeci de milioane la stat atat pt mine cat si pt anajati (bani pe care ii muncim toti din firma de dimineata pana seara) De ce ii dau la stat? ca de fiecare data cand am avut nevoie de sistemul sanitar "statul" m-a trimis la cabinetul lui particular, iar daca m-am incapatanat mi s-a spus: vii la 5 dimineata, iei bon(daca mai prinzi ca sunt altii care vin si mai devreme), la 7.30 vine asistenta si ia bonurile (15/zi), si la 8.30 vine si dr - daca ai nr pe la mijloc intri undeva la pranz, daca pleci si cand vii ti-a trecut nr de bon asta e vii maine - deci pierzi o zi numai pt o consultatie, sa te fereasca DD sa ai nevoie de mai multe consultatii. Sincer credeam ca in strainatate e alta poveste........
Eu sunt intr-o pasa proasta, as putea sa ma plang pagini intregi, probabil urla hormonii in mine

18 apr
Am fost la ginecolog si analizele sunt foarte bune, sunt anumite limite care se schimba pe perioada sarcinii. Bineintele trebuie sa iau niste calciu si magneziu. Singurul semn de intrebare e legat de faptul ca in loc sa ma ingras eu slabesc (stiu ca nu ar trebui sa ma plang dar si doctoritei i se parea ciudat - 5 kg?), in fine atata timp cat bb e ok si in grafic stam linistiti.
Imi caut rochita pentru nunta prietenei mele…..groaznic, nu se gaseste nimic elegant pentru gravidutze
Am racit si m-a tinut cam o saptamana tratandu-ma cu  Oscilococinum iar pt nas- apa de mare, faci spalaturi si seara inainte sa te culci infuzie cu sare (pui apa la fiert si cand da in clocot arunci un pumn de sare si stai cu nasucul acolo si respiri aburii)
azi mai dau  o raita prin oras poate gasesc ceva gen babydoll (ca se poarta acum) - eu ma gandeamca rochiile de gravida sunt facute in asa fel incat sa nu ti se ia pe burta (adica burta sa o ridice si sa fie mai scurta in fata si mai lunga in spate)


5 mai
 Mi-am luat liber o saptamana si trei zile inainte de paste ca am avut tot neamu invitat  sa vada cum ne-a iesit apartamentul si a trebuit sa bucataresc - cred ca ar trebui sa imi bag net si acasa ca daca o sa incep sa stau mai mult pe acasa o sa ma duc cu capu fara net.
Stiti ca imi doream fetita..............ei bine e fetita (cu o eroare de 10 %)
 Am burtica mare... mama zice ca e prea mare pt varsta sarcinii... apropo voi stisti cum se calculeaza lunile de sarcina? Dupa tiker sunt in luna a 6-a, dupa o carte in luna a 5-a, dupa medici nasc intre 21-25 august ..... deci cand sunt intrebata, eu in ce luna spun ca sunt?
Am gasit rochita pt nunta... acum caut pantofi pt ca nu mai intru in nimic din ce aveam - chiar ii spuneam prietenei mele ca sambata la cununia civila am mers in adidasi negri si pantaloni dar oare ma primeste asa si la restaurant?
Eu mi-am dorit muuult fetita - atat de mult incat acu o am si pana o sa ma intalnesc cu ea fac planuri (o sa o duc la balet, o sa ii impletesc parul, o sa ne imbracam amandoua asortat si o sa fim cele mai frumoase,.... si tot asa pana adorm)
La Bran 18.mai
    
27mai
sunt nascuta in iunie si iubesc caldura dar de cand sunt insarcinata..... mi-e cald si cand e frig afara iar de picioare umflate nu mai zic nimic... aseara ii aratam sotului gleznele si el m-a intrebat care glezne?







2 jun
neata
eu nu am facut plaja dar am stat in curte si m-a prins un pic pe decolteu dar nu e bronz ci e o roseata urata (am pielea fff alba)
sunt curioasa (o sa o intreb si pe doctorita joi) oare noi avem voie sa folosim creme autobronzante?ca mi-as bronza picioarele fata mainile si decolteul
Am sperante ca as avea voie la mare ma si vad cu burtoiu in apa marii Abia astept sa merg joi sa vb cu doctorita (de ea depinde daca imi da voie)
4 jun
legat de somn... printesa mea si-a facut program - se trezeste la 5, o ora de joaca si se culca la loc pana ma trezesc si eu. In schim in timpul zilei ... of... cred ca am pielea vanata pe dedesupt. Chiar ma intreb uneori daca e normal sa miste asa mult ...dar pe de alta parte imi place si nu stiu ce as face daca nu as simti-o cum inoata si da suturi


6 jun
Mi-au zis ca am grad 2 de maturare a placentei si nu e prea bine.... nu mi-am dat seama pe moment sa cer lamuriri iar pe net vad ca nu prea gasesc nimic
 Ieri am fost si la ginecolog si la eco ... pt care m-am pregatit o zi intreaga.... trebuia sa ma filmeze cineva in timp ce ma epilam in dormitor cu ligheanu dupa mine si cea mai mare oglinda din casa
in fine am ajuns la eco si pt inceput dr. s-a gandit sa faca poante cu mine si a inceput sa imi explice ce bine sunt devoltate testicolele ... aproape ca am sarit de pe masa.... dupa care a inceput sa rada si mi-a zis ca e tot fetita... si ce fetita - are 1,634kg adica cam cu 600 de gr mai mult decat varsta. Concluzia e ca printesa e bine, sanatoasa are tot ce-i trebuie, eu sunt la fel de bine si cu colul si cu tot numai ca e ea f mare si probabil la termen va avea cam 4kg


12 jun
Am avut UM pe 18.11 deci ar trebui sa nasc intre 21-25 aug dar tot timpu bb a fost mai greuta decat normele iar la ultima eco am aflat ca are 1.600 in loc de 1kg cat era normal pt 28 de saptamani asa ca pe fisa au trecut 31 de saptamani si mi-au zis ca incepand ca 1 aug sa ma astept la orice iar daca o duc la termen mai mult ca sigur va avea 4,5 - 5 kg. Imi ziceau toate babele ca am burta f mare pt 7 luni... acu am si aflat de ce
Din pacate si eu mai fumez ..... nu am poftit la nimic toata sarcina decat la tigari, plangeam non stop gandindu-ma ca sunt blestemata ca nu reusesc sa ma las... iar daca ma lasam imi era ingrozitor de rau , le invidiam pe fumatoarele carora odata ramase gravide li se facea rau numai de la mirosul de tigari, le-am rarit muuuult (inainte fumam 1-2 pachete pe zi) si am ales tigarile cu cea mai putina nicotina de pe piata........stiu ca nu asta e solutia dar va zic cu lacrimi in ochi ca pur si simplu nu reusesc sa ma las de tot.
zulfy vezi ca Kent Nanotek Gri sunt muuuult mai slabe ca Kent 1

13 jun
Of la mine e o siuatie un pic mai delicata cu banii catre dr. Am ajuns la ea acum 2 ani recomandata de o prietena comuna care e tot doctorita, de atunci am mers la dr. numai la cabinetul particular si am platit consultatii si atat.. cred ca si ei o sa ii fie jena sa primeasca ceva dar daca totusi asteapta ceva?.... o sa ma consult si cu prietena mea sa vedem ce zice. Asta nu inseamna ca scap de asistente, moasa si anestezist. De obicei medicii sunt mai de bun simt... dar pana la DD te mananca cainii . Cand l-am avut pe tata internat cu o problema f mare la inima (operatie pe inima) echipa de medici nu a vrut sa primeasca nimic abia la externare le-am lasat pur si simplu un plic in birou cu o scrisoare cu multumiri, fara ca ei sa stie, in schimb asistentele erau in stare sa il omoare( sa nu schimbe perfuzii sau sa nu treaca de loc pe la el) daca nu plasam cate ceva in buzunarul fiecareia.
Legat de faptul ca mi se pare mult 1500 ron... nu ma plang am o situatie financiara foarte buna dar cum spuneam si mai demult ca toata lumea platesc cotizatii la stat de imi sar capacele de ce sa fiu nevoita sa platesc din nou in momentul in care am nevoie? Daca intarzii cu plata 15 zile statul imi pune sechestru pe conturi dar acelasi stat nu se uita ca mor oameni in spitale ca nu au banii de spaga necesara intrarii in operatie
In fine... La patut m-am hotarat la cel de lemn dar la carucior... sunt atatea modele si nu stiu care sunt avantajele ficaruia.
Nasa ii cumpara cerceii. Nasa e cea mai buna prietena a mea careia i-am promis din clasa a 10-a ca daca fac fetita ea o boteaza, iar de cand am ramas insarcinata tot cauta cercei (desi evident ca nici nu stiam daca va fi fetita)
La Mamaia 29 iunie
2 jul
Pe langa mersu de "n" ori la toaleta noaptea am inceput sa si visez aiurea . Eu inca n u am cumparat nimic nici pt bb nici pt mine ... din ce motiv? nu stiu pur si simplu spun las ca ma duc maine si bineinteles nu ma duc. Visez ca nu am timp sa le fac pe toate, ca nasc si nu am cu ce sa imi imbrac printesa, ca o sa ma rup toata pe masa de nasteri of nu mai zic nimic, banuiesc ca toate avem astfel de temeri.
Legat de facut dragoste va povesteam ca sotul meu n u se mai atinge de mine de foarte mult timp de teama sa nu ii faca rau bebelinei, oricate explicatii i-am dat nu a vrut in ruptul capului sa se mai atinga de mine, aveam hormonii in gat si deja o luam razna dar surpriza de cateva saptamani a uitat de copil a uitat de tot si acu vrea (cica nu mai poate - nu am insistat cu intrebari ci am profitat de ocazie ) bineinteles ca miracolul s-a petrecut de 2 ori ca ne-a trecut la amandoi , eu ca ma simt ca un balon care se rostogoleste intr-o pozitie, fara nimic sexos in asta, el ca si-a adus aminte ca ii face rau printesei
Am niste chestii pe labe.... m-a si prins soarele cam rau acolo ca banuiesc ca era pielea sensibila de atata umflat si dezumflat. Mai nasol e ca acu seara cand mi se umfla rau picioarele,  ma si dor de nu mai pot sa calc


3 jul
De la prima intalnire cu dr (insarcinata) mi-a zis sa nu mai folosesc ceara ca poti provoca din cauza durerii contractii (dar fiecare isi stie propriile limite) asa ca ma fac cu aparatul de tuns pe 0 si cand plec la dr sau la plaja bag lama. Toate astea se petrec in dormitor in oglinda mare

4jul
Neata ... stiu ca e aproape 3 dar eu m-am trezit la 10 am papat, am bagat o masina la spalat si m-am culcat, m-am trezit am intins rufele am mai bagat o masina si iar am adormit......si tot asa
Cu somnu am zile si zile dar recunosc ca in general as dormi non-stop daca nu as avea atata treaba la firma. Oricat m-as chinui nu am cum sa mut toate actele si problemele acasa asa ca tre sa mai stau si pe la firma.
Ma tot gandesc cum o sa reusesc sa ma trezesc din 3 in 3 ore sa alaptez dar banuiesc ca ne da DD putere sa le facem pe toate.
Burtica mea a ajuns la 113cm ceea ce inseamna ca am crescut 3 cm in 3 saptamani. O fi un grafic legat de cresterea burticii? O fi ok?
Sunt in concediu de pe 1 iunie dar din pacate (si credeti-ma e frustrant) sunt in concediu la firma mea si a sotului . E aiurea rau .. cat am fost angajata nu am avut o zi concediu nici de odihna nici medical dar asta e recuperez acum
Eu mai merg la doctor peste o saptamana si dupa - cand mai imi zice ea
Hainutele eu le si spal le si calc ca asa mi-a zis mama sa fac si avand in vedere ca are mai multa experienta o ascult
Mi se pare aiurea doar sa le calci ca nu ai de unde sa stii pe unde au stat in depozite

1 aug






 16 aug

Un comentariu:

DAN spunea...

MAJORITATEA FEMEILOR NU MERG LA CONSULTATIE DEOARECE GINECOLOGII DIN TARA ASTA NU PERMIT PARTENERILOR SA INTRE LA CONSULTATIE….SOTIA MEA NU MERGE FARA MINE NICI LA TESTUL BABES- PAPANICOLAU….SPUNE CA SE SIMTE RELAXATA SI IN SIGURANTA DOAR ATUNCI CIND SINT SI EU LINGA MASA DE CONSULTATIE….DOMNILOR GINECOLOGI, SINTEM IN SECOLUL XXI….FITI MAI DESTUPATI LA MINTE….ADOPTATI O GINDIRE MAI MODERNA….NU MAI DECIDETI IN LOCUL NOSTRU CA SI CUM NOI AM FI OLIGOFRENI ....PARTENERELE NOASTRE AU NEVOIE DE NOI IN ASTFEL DE IMPREJURARI….CA SA NU MAI VORBESC DE NASTERE….

Trimiteți un comentariu

 

jurnal de mama virgina Design by Insight © 2009