duminică, 14 martie 2010

Primii pasi de croseta

A inebunit lupul fratilor....m-am apucat de crosetat! Comparatie o sa para tampita rau dar.......imi aduc aminte cand a fatat cateaua noastra ca ne zicea medicul ca o sa se linisteasca si o sa fie cumintica.....ea saraca era ca o pisica ce sa se linisteasca mai mult de atat? asa ca n-am vazut experienta linistirii pe catea dar o vad acum pe mine (Doamne....reiese ca-s catea?!) Anyway din Gabi care nu apuca sa intre in casa astazi avem exemplarul cu copil, cu sot chelios, bucatarie aburita de miresme, pom inpodobit cu crafturi si ... croseta in mana.
M-am lovit de faptul ca nu-i gaseam Anei o caciulita nici groasa dar nici subtire, pe piata numai tampenii scumpe si roz sau cu un pic de roz asa ca am luat problema in mana si am dat search pe google: cum se croseteaza o caciula. Am descoperit enorm de multe bloguri despre crosetat/tricotat , un forum dedicat acestei arte si youtube-ul plin de "how to crochet" .......mi-ar fi placut sa ii arat bunicii cum invat eu sa fac orice de pe net :))
Am gasit la casuta fermecata de la Baicoi 2 crosete si niste ate si m-am apucat de treaba: croseta era minuscula numai buna pentru goblenuri si mileuri iar atele erau de fapt lana si ca dimensiune ajungeau pentru o caciula de papusa Barbie - deci prima incercare a esuat lamentabil. Am plecat in cautare de mercerie....stiati ca nu prea mai exista? Intr-un final am gasit una in piata la Vest (pentru Ploiesteni) deschisa pana la 12 si inchisa vinerea (n-am reusit sa o gasesc deschisa) si una la Hale unde m-am batut cu o turma de babe carora li se parea normal sa se bage in fata de fiecare data cand imi venea randul.
"Vreau o croseta si o lana alba si una rosie  cat sa crosetez o rochita si o caciula pentru o fetita de 18 luni" scurt si la obiect ,total: lana 4,5lei bucata croseta 2,5lei  La caciulita mi-a intrat cam jumatate de sul ia la rochita fix doua suluri
Am inceput cu caciulita si am facut exact cum zice tanti mai jos. Ideal ar fi sa aveti o caciulita a copilului sa va dati seama daca ii vine. Daca vi se pare ca e prea mica la un anumit moment dat (asa cum mi s-a parut mie) puteti mari caciula adugand ochiuri cum face tipa la inceput intr-un ochi faceti doua si atunci randul are cu 1 ochi mai mult.Atentie sa fie constant si simetric.......aantajul e ca la crosetat poti desface si reface de cate ori vrei ca nu se strica nimic.


in cautarile mele am gasit pe you tube aceasta rochita

fara sa citesc comentariile m-am apucat de crosetat.......la un moment dat mi-am dat seama ca este foarte mica si am zis ca o fac cadou unei fetite de 8 luni.......am mai crosetat si mi-am dat seama ca nici gatul unui prematur nu intra asa ca am desfacut.
Am luat o bluzita de-a Anei si am facut lantul in loc de 14  un multiplu de 14 cat sa fie exact diametrul de la gatul bluzitei si am continuat exact ca in filmulet facand totul multiplul meu de 14........suna greu dar daca lucrezi cu filmuletul in fata si dai stop si play la fiecare ochi pricepi repede cum se face si lucru in sine merge repejor.
Cand am ajuns la subrat tipa face 5 ochiuri de jumatate de croste dubla - eu din nou am luat bluzita si am facut lungimea subratului de la bluzita.
La ochiul lui solomon mi-a fost greu sa il pricep din acest filmulet ca il facea prea repede asa ca m-am ghidat dupa acesta:


La lungimea rochitei din nou am facut mai multe randuri decat in film......faceam un rand, o probam pe Ana si tot asa pana cand Ana a plecat la bunci iar eu m-am plictisit de atatea randuri in plus asa ca probabil rochita va fi cam scurta. In loc de trandafiras pus pi shentru am atasat un nasturel din cutiuta mea magica .....mi s-a parut mai chic.

Iata ce a iesit

Pana m-am prins ce si cum la inceput m -au ajutat aceste filmulete:





Sper sa va placa si sa va fie de folos!

Un comentariu:

Smarald spunea...

Felicitari draga Gabi,imi place tare mult cum ai crosetat,ai talent.
Tine-o tot asa!

Trimiteți un comentariu

 

jurnal de mama virgina Design by Insight © 2009