marți, 1 decembrie 2009

ciorba de fasole

Ingrediente:
150 - 200 fasole boabe,
1 morcov,
o legatura de patrunjel,
o ceapa medie,
un ardei gras,
2 rosii,
bors (ori zeama de varza)
leustean,
telina,
sare.
eu am pus doar fasole, morcov si ceapa si am folosit din camara un borcan de zarzavat
Mod de preparare: Fasolea inmuiata in apa rece, a doua zi se limpezeste cu apa rece si se pune la fiert tot in apa rece. Am dat-o in doua clocote sa scoatem toate gazele din ea Zarzavatul si ceapa, rase prin razatoarea cu gauri mari, se calesc, 2 minute, in 50 ml untdelemn si se adauga in oala cu fasole.
Cind fasolea este fiarta, se pun ardeiul taiat in felii subtiri, rosiile taiate in felii de 2 cm, am adaugat suc de rosii am potrivit-o cu sare si am completat-o cu apa, daca ciorba este prea deasa.
Se acreste dupa gust si se aromeaza cu frunze de leustean si telina taiate marunt.
Ciorba va avea culoarea roz. Se poate consuma si rece. Si in acest caz, fasolea se poate fierbe in oala sub presiune, impreuna cu zarzavatul calit. Dupa ce s-a desertat in oala obisnuita, cind da in clocot, se adauga celelalte ingrediente.

Se poate servi cu clasica ceapa rosie sau eu am taiat rondele o ceapa rosie am pus un pic de sare si un pic de otet. La Burebista in am mancat ceva asemanato numai ca ceapa era strivita cu un pumn zdravan si imbibata cu otet si sare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 

jurnal de mama virgina Design by Insight © 2009