luni, 29 martie 2010

Pasca cu branza

Pentru ca saptamana asta se prepara pasca m-am gandit sa pun si reteta mostenita de la mama, mama probabil de la bunica si asa mai departe.Anul trecut, satula de intrebarile pe care i le pun in fiecare an, caci de fiecare data pierd hartia pe care imi notez, mama mi-a dat o carte - o carte veche si rupta si ingalbenita de vreme, o carte pe care am reusit sa descifrez Geta Gherga (cumnata bunicii, o matusa dusa in lumea celor drepti acum 20 ani). Bineinteles la fiecare reteta noi aducem modificari asa ca pasca la noi nu are nici un pic de cozonac, motivul fiind foarte simplu: de fiecare data pasca se roade cu grija pe langa bucata de cozonac

Reteta:
1kg branza de vaci foarte proaspata
200g (8 linguri) zahar pudra
2 pachetele de zahar vanilat
coaja de la o lamaie
1 lingura plina cu faina (20g)
5 galbenusuri (eu am pus 6)
5 albusuri batute spuma (eu am pus 6)
3 linguri cu smantana
100g stafide
2 linguri cu pesmet alb fin (eu nu am pus)
50g unt
sare

Branza trebuie sa fie foarte proaspata si fara zer. Ca sa ii scoate zerul se procedeaza astfel: se pune branza intr-un servet alb, curat, se leaga ca un saculet si se ingroapa in malai, se lasa de pe o zi pe alta la rece (malaiul absoarbe toata umezeala din branza)
Albusurile se bat spuma, galbenusurile se freaca cu zaharul
Se amesteca toate ingredientele fara sa conteze ordinea, exceptie face spuma de albus care se pune abia la sfarsit si se amesteca cu grija ca sa nu se lase crema.
Puteti ori sa ungeti cratita cu ulei si faina ori sa puneti hartie de copt (eu prefer hartia). Crema se pune in cratita si se baga la cuptorul preincalzit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 

jurnal de mama virgina Design by Insight © 2009